Heenreis en aankomst - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Melanie Engelfriet - WaarBenJij.nu Heenreis en aankomst - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Melanie Engelfriet - WaarBenJij.nu

Heenreis en aankomst

Door: Melanie Engelfriet

Blijf op de hoogte en volg Melanie

01 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Mijn reis begon op donderdag 29 januari vanaf Schiphol. Hier dronk ik voor vertrek nog een kopje koffie dronk samen met het afscheidscomité, bestaande uit: mijn vader (Frank), moeder (Janine), vriendin van mijn vader (Anja), broertje (Joeri), zusje (Jaimy) en vriendjelief (Didier). Na het uitzwaaien was het tijd voor mijn allereerste vliegtuig ervaring! Ik had een vlucht geboekt via Emirates (hele goede ervaring mee nu!) en zou als eerste naar Dubai vliegen. Het osptijgen vond ik fantastisch, net een kermisattractie (zoals mijn vader het aan mij had beschreven, haha)! Ik had een stoel bij het raam en zat een groot deel van de tijd naar buiten te turen. Na ongeveer 7 uur vliegen was de tijd om te landen aangebroken, ook het landen vond ik ontzettend gaaf en spannend! Vanaf dat moment moest ik tijd doden vanaf middernacht tot 9 uur s'ochtends voor mijn volgende vlucht met dutjes, koffie, een boek lezen, koffie, muziek luisteren, koffie... Je snapt het idee nu wel, heel veel koffie... Tijd om weer te boarden voor de volgende vlucht! Dit keer richting Christchurch met 2 stops, Bangkok en Sydney! Wederom weer veel uit het raam gekeken en foto's gemaakt tijdens het opstijgen en het landen. Na zo'n 21 uur vliegen was het alweer zaterdag en was ik Nieuw-Zeeland binnen! Vanaf Christchurch moest ik van mijn comfortabele Emirates Boeing overstappen op een gammel propellor vliegtuigje naar Dunedin. Opstijgen en landen was toen toch wel iets spannender. Bij Dunedin airport werd ik lief opgehaald door mijn stage begeleider en kreeg ik een kleine rondleiding door de stad heen voordat hij me bij mijn nieuwe huisje zou afzetten. Eenmaal daar bleek dat mijn 4 huisgenootjes nog moesten aankomen en ik dus even home alone zou zijn. Maar dat maakt even niet uit, want ik had eindelijk weer beschikking over een douche en een bed!

  • 01 Februari 2015 - 09:11

    Annalies:

    Lieve Melanie,

    Wat gaaf om te lezen, heftige trip zeg, je zal wel heeeel erg moe zijn. Maar zeker voldaan. Hang aan je lippen om meer te horen .......

    liefs Annalies en de rest van de fam

  • 02 Februari 2015 - 09:01

    Alis:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen ;) Ik hoorde van de week nog van iemand dat je maar met één uur per dag bijkomt van een jetlag, dus over twee weken ofzo kan je vast gaan genieten van Nieuw-Zeeland! Super veel plezier!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Je kan mijn avonturen in het buitenland volgen via mijn blog!

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 1666

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 03 Juli 2015

Minor stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: